Sinyalizasyon Sistemleri

MC Sistem, Metro hatlarında araçların sürücüsüz veya sürücülü olarak güvenli bir şekilde hareket etmelerini sağlayan metro sinyalizasyon sistemleri tesis etmektedir. Metro sinyalizasyon sistemleri içerisinde ;

  • OCC (Operasyonel Kumanda Merkezi)
  • STC (İstasyon Trafik Yönetim Merkezi)
  • VOBC (Araç üstü Yönetim Merkezi)

gibi kontrol merkezleri ve

  • Anklaşman Donanımı ve Yazılımı
  • Makas Motoru
  • Sinyaller
  • Ray Devresi
  • Loop Detektörler
  • Peron Kapı Sistemi
  • Acil Durdurma Sistemi
  • Acil Frenleme Sistemi

 gibi alt sistemler yer almaktadır.

Metro Sinyalizasyon Sistemleri emniyet açısından insan hatasını ortadan kaldıracak bir güvenlik seviyesinde tasarlanır ve tesis edilir. Ayrıca metroların yer altında işleyen bir toplu taşıma sistemleri olması sebebiyle Metro SCADA ve Elektromekanik Sistemleri ile tam uyumlu şekilde çalışması sağlanarak ihtimal dahilinde olan senaryolara yönelik güvenlik tedbirlerinin işletilebilmesi için gerekli arayüzler oluşturulmuş olur. Bakım, Sürücüsüz, sürücülü, Kısıtlı Manuel, Korumalı Manuel vb. bir çok metotta tren işletmeciliğine izin veren sinyalizasyon alt yapısı kullanılarak metro araçlarının sefer sıklığına göre en efektif şekilde kullanılması sağlanmaktadır.

Metro Sinyalizasyon sistemleri yeryüzüne tesis edilen ana kontrol merkezleri ve istasyonlara tesis edilen istasyon kontrol merkezleri ve araç üstünde yer alan araç üstü kontrol merkezlerinden izlenir ve kumanda edilir.

Bu kontrol mekanizmasını mümkün olan en emniyetli seviyede gerçekleştirebilmek için gerekli kablolu ve kablosuz haberleşme altyapılarını entegre bir şekilde kullanır.

CBTC sistemi, tesisin yaşam döngü maliyetlerini azaltan, yolcu taşıma kapasitesini ve güvenlik seviyesini artıran bir sistemdir. Çift yönlü radyo haberleşmesi kullanarak kontrol merkezlerinin mükemmel bir uyum içerisinde çalışmasını ve optimum tren işletmeciliğinin sergilenmesini sağlar.

Anklaşman Sistemi ve CBTC Sistemi ile güvenli tren sevkinin gerçekleştirilebilmesi için gerekli şartlar sürekli sorgulanır.  Algılayıcılardan gelen tren konumu, kumanda edilecek yol boyu ekipmanların durumu ve arıza bilgisi sürekli olarak kullanıcıya görsel ve sesli olarak bildirilir.

 Peron Kapı sistemleri sayesinde metro hattının işlediği tünellere yaya girişi engellenmiş olur. Acil durdurma sistemleri vasıtası ile araçların araç dışı tetikleme ile durdurulması, Acil frenleme sistemleri vasıtası ile araçların dahili tetikleme ile durdurulması sağlanmış olur.

Metro Sinyalizasyon sistemleri CBTC sektöründe geçerliliği olan CENELEC, EN ve UIC normlarına göre tasarlanır ve tesis edilir. EN50126 ya uygun RAMS değerlerinin sağlanması yönünde V-V model altında tasarımlar gerçekleştirilir.